Čo dokáže spojiť digitálnu agentúru a florbal? 
Láska k športu...

od

Ak je pre vás florbal neznámym pojmom, možno by ste mali zbystriť pozornosť. Motivovať by vás mohli práve chalani z digitálnej agentúry Fresh idea, ktorí týmto športom žijú už dlhé roky a tak sú o krok popredu.

Nečudo, že tak vznikla na prvý pohľad zvláštna spolupráca, za ktorou však nestojí nič iné, než láska k športu, dlhoročné priateľstvo – a samozrejme, ako to už v živote býva - obyčajná náhoda. 

V júni sa totiž v Čadci koná už 6. ročník florbalového turnaju DEVILS CUP a jeho hlavným sponzorom je práve Fresh idea, ktorá turnaju vynovila a zmodernizovala webstránku.

Organizátor tohto podujatia mi prezradil: “Spolupráca vznikla cez kamaráta a spoluhráča Ľubomíra Špilka. Spoločne sme sa rozprávali nad problematickým starším webom, ktorý nebol k oku príliš lákavý..."

A čo bolo ďalej? Okrem športu aj hodiny intenzívnej a dobre odvedenej práce, vďaka ktorej sa dnes florbalový turnaj teší z novej, modernej a oveľa funkčnejšej web stránky.  

Prečo ste sa rozhodli podporiť práve florbalový turnaj na Kysuciach?

Za prvé - máme k florbalu blízko, vlastne ku všetkému, kde je hokejka a loptička. Od 15-nástich hrávame mestskú ligu v hokejbale. Pár rokov dozadu sme objavili florbal a musím povedať, že sme si tento šport zamilovali. No a za druhé - Kysuce sú náš rodný kraj, kde žijeme.

Ako ho podporíte?

Podpora prišla spontánne. Vieme, že chalani organizujú pravidelne turnaj a z roka na rok sa lepšia. Dáme turnaju nový web, ktorý bude spĺňať súčasné štandardy. Moderný vzhľad, responzívny dizajn, čo znamená, že sa zobrazenie webu prispôsobí zariadeniu, na ktorom si ho ľudia budú pozerať a pribalíme k tomu aj zopár nápadov – marketing.

Kedy sa turnaj koná a kde, má aj iné poslanie, než len športové?

Turnaj sa koná 24. - 25. júna 2017 v našom rodnom meste Čadca, v mestskej športovej hale - bývalého Pratexu. Hlavným cieľom je zabaviť sa a zahrať si s tímami z iných líg, dokonca aj zahraničných. Chalanom sa totiž darí prilákať kluby z Českej republiky. Aj preto sa turnaj teší veľkému záujmu i množstvu účastníkov. Pri týchto veciach závisí na osobe organizátora. Tým, že organizátori milujú tento šport, dokážu na úkor svojho voľného času zrealizovať skvelý projekt. A to sa nám páči - keď sa ľudia realizujú a nesedia doma na zadku.

Čo je Fresh idea?

Fresh idea je digitálna agentúra, ktorá sa zaoberá tvorbou webových stránok, e-shopov, online reklamou a brandingom. Jednoducho povedané, riešime veci hlavne v online prostredí, teda na internete.

Poďme si teda viac rozobrať digitálny biznis na Kysuciach – v čom vidíte medzery?

Weby nerobíme prvoplánovo ako väčšina agentúr v okolí. Základom našej práce je jasne definovaný proces tvorby webovej stránky, aby sme vedeli kompletne pochopiť biznis klienta a jeho zákazníkov, stanoviť si ciele, ktoré sa majú prostredníctvom webovej stránky dosiahnuť, vytvoriť kvalitnú a fungujúcu web stránku, ktorá tieto ciele bude plniť napríklad zvyšovať obrat, prinášať nových zákazníkov. Štandardizovaný proces zabezpečí mimo iné aj splnenie termínu, rozpočtu a samotné otestovanie webu, čo je rovnako veľmi dôležité. 

Zákazníci sa často upínajú na vizuál webovej stránky, ale najdôležitejšia je jej funkčnosť a zmysluplnosť pre návštevníkov tak, aby dokázala plniť stanovené ciele. Na web sa ľudia nechodia len tak pozerať. Ak teda nie ste webdizajnér, alebo majiteľ :) Užívatelia tam chodia preto, lebo potrebujú vyriešiť nejaký problém. Potrebujú niečo kúpiť, opraviť, objednať služby a dobrý web má za úlohu pomôcť im to vyriešiť.

Prečo by sme si mali platiť za reklamu a nepúšťať sa do nej po vlastnej osi v duchu hesla – chceme šetriť?

Pretože správna agentúra je v tom dobrá a urobí to lepšie. Klient sa tak môže venovať tomu v čom je dobrý on. Energiu venovať veciam, ktoré pozná a je predpoklad, že svoj čas využije efektívnejšie. Keď budem stavať dom a nie som kúrenár, tiež si nebudem montovať podlahové kúrenie sám, ale radšej si zavolám odborníka. Za ten čas radšej navrhnem nový web, reklamnú kampaň či nové logo

Čo by mal podľa vás obsahovať kvalitný web, ktorý dokáže prilákať potenciálnych zákazníkov? V čom by mala byť jeho sila?

Dnes je na internete veľa informácií. Tomu sa prispôsobilo aj správanie ľudí. Pri prezeraní webových stránok ľudia skenujú. Web má teda iba pár sekúnd, aby zaujal pri prvej návšteve. Preto by mal prioritne zodpovedať 3 otázky. Napríklad - pri firemnom webe by malo byť užívateľovi hneď zrejmé, kto ste, čo robíte a prečo by ho to malo zaujímať - teda s akými benefitmi môže počítať, ak zostane a bude potrebné veci riešiť práve s vami. No a nesmieme zabúdať na responzívny dizajn. Rovnako verzia pre mobil či tablet musí zodpovedať tieto otázky. Dnes sa hľadanie na internete začína na mobilných zariadeniach.

Dokážete na prvý pohľad odlíšiť kvalitný web od toho s chybami a tak poradiť a pomôcť aj tým, ktorí už možno svoj web majú, ale zákazníkov, alebo požadovanú spätnú väzbu nie?

Samozrejme, je to náš každodenný chlebík. Koncom minulého roku sme na tom postavili aj kampaň, ktorou sme sa prezentovali aj v offline prostredí. Vytvorili sme web na doméne www.svieziweb.sk, ktorý poukazuje na nedostatky webov a prezentuje aj konkrétne riešenia. Musíme povedať, že projekt mal úspech a vďaka nemu uzrú svetlo sveta nové weby niekoľkých klientov, čo nás veľmi teší.

Ako môže klient, ktorý má záujem o web, spoznať silného hráča na trhu –  rozlíšiť šikovného marketéra s prehľadom, ktorému môže dôverovať, od toho neskúseného?

Záleží na tom, ako je zákazník zdatný. Často sa nám stáva, že stretneme zákazníka, ktorý ani netuší, že web, ktorý dostal je zlý, nefunguje a teda mu nič neprináša. So slovami “však mi povedali, však mi sľúbili, však vyzerali, že sa vyznajú”….nás žiadajú o pomoc.

Tu máme dve rady. Keď sa rozhodujete o tom, kto bude tvorcom vášho webu, tak si zistite o agentúre čo najviac. Nielen referencie na webe. Nájdite si firmu, ktorej web dodali a opýtajte sa ich na skúsenosti. Aká bola spolupráca počas tvorby webových stránok a rovnako aj po ich odovzdaní. Či je niečo, čo im vadí a podobne.

Rovnako je dôležitý aj druhý moment a to je cena. Webdesign je dnes už vedou a školy zatiaľ nato nie sú. Preto veľmi závisí na kvalite a skúsenostiach tímu agentúry. Kvalitný webdizajnér nikdy nepovie cenu webu na základe otázky, koľko stojí web. Musíte mať v rukách najprv kvalitné zadanie pre web, teda spracovaný dokument, čo všetko na webe bude, aké funkcionality bude podporovať a hlavne aká bude stratégia a cieľ webu. Až potom sa stanovuje cena. Opäť, ako keď staviate dom - pokiaľ stavbár neuvidí kompletný projekt, nedokáže stanoviť presnú cenu.

Ktoré na Kysuciach známe projekty sú vaše, teda ich realizovala vaša agentúra Fresh idea?

Momentálne riešime webové stránky a branding pre najväčšiu športovú investíciu na Kysuciach, hokejovú halu MM Aréna a športový areál v jej okolí. Sme veľmi radi, že aj v tomto prípade môžeme pridať ruku k dielu a vytvoriť skvelé veci pre tento úžasný projekt.

Taktiež finišujeme s novým webom pre asi najstaršie stavebniny na Kysuciach SOF Stavebniny. Ďalšie projekty máme v Nitre, Nových Zámkoch, Bratislave, Prahe, ale aj vo Švajčiarsku :)

Poďme späť k športu :) Hrávate florbal, zúčastníte sa turnaja?

Na turnaji sa zúčastní aj náš klub, takže sa tešíme - o to viac, že sme hlavným sponzorom :)

 

Ak vás florbal ako šport, alebo turnaj zaujal, možno by ste aj vy, tak ako ja, chceli vedieť viac. Preto som sa porozprával aj s organizátormi, pozrite, čo mi prezradili o florbale na Kysuciach...

Prečo ste sa rozhodli turnaj usporiadať a kto za tým stojí?

Turnaj bol pôvodne jednorázová záležitosť, pre ukončenie florbalovej sezóny ešte v roku 2012. Po úspechu, aký vtedy turnaj zožal medzi hráčmi, sme sa rozhodli pokračovať v jeho organizovaní a každý rok sa ho snažíme niečim obohatiť. Organizačný tím je zložený z troch ľudí, ja - Miroslav Michalina (organizátor turnaja), Peter Jurga (organizátor turnaja) a Zuzana Čičová (marketing, vizuálna stránka turnaja, média).

Florbal na Kysuciach – ako je na tom, záujem, účasť, turnaje, združenia, kluby? Ako vidíte jeho potenciál a budúcnosť?

Florbal na Kysuciach má už niekoľkoročnú tradíciu. Hrá sa tu Mestská florbalová liga, ktorej som tiež predsedom. Momentálne ju hrá 6 tímov - z okresu Čadca. Ostatné turnaje sa tu veľmi nekonajú. Snažíme sa však okrem veľkého DEVILS CUP-u robiť aj menší pre deti, z našej florbalovej školy. Florbalová škola funguje tretí rok, založená bola ako základňa florbalového klubu JSC HTM Devils Čadca. Jediného oficiálneho florbalového klubu v meste Čadca.

Ide len o dospelých účastníkov, alebo sa turnaja zúčastnia aj deti? Ak nie, majú možnosť hrať u nás tento šport aj deti? Ak áno, kde sa môžu prihlásiť, alebo čo potrebujú vedieť záujemcovia o tento šport, ako dospelí, tak i deti?

DEVILS CUP je prioritne pre dospelých hráčov. Povolenie hrať však majú hráči nad 15 rokov. Je to aj hlavne kvôli ich bezpečnosti, aby nedošlo k nejakému zraneniu. Pre deti organizujeme mini Devils cup, taktiež pre školy Devils školský florbalový turnaj. Počas roka samozrejme organizujeme a hráme aj iné priateľské florbalové zápasy. Deti sa môžu prihlásiť do Devils florbalovej školy na stránke www.florbalovaskola.eu. Hráči nad 15 rokov sa môžu prihlásiť do Mestskej florbalovej ligy na emaili florbalcadca@gmail.com. Alebo môžu kontaktovať priamo mňa :).

Ako vznikla spolupráca medzi Fresh idea a turnajom?

Spolupráca vznikla cez kamaráta a spoluhráča Ľubomíra Špilka. Spoločne sme sa rozprávali nad problematickým starším webom, ktorý nebol k oku až tak príliš lákavý a neposkytoval nám dostatočné možnosti na realizáciu. Ľubo prišiel s riešením a návrhom spolupráce, tak sme sa do toho pustili :)

Čo pre vás znamená podpora z ich strany?

Pre nás je to veľká pomoc hlavne čo sa týka prezentácie turnaja, predsa len aj stránka prezentuje, aký turnaj je. 

Ďalšia vec sú možnosti nového webu, viac možností editácie, pridávania príspevkov, prepojenie so sociálnymi sieťami a mobilná verzia, ktorá je dnes nevyhnutná. Hlavne je to profesionálny web s kvalitnou podporou.

Ďakujem všetkým zúčastneným za otvorený rozhovor…

Fresh idea – digitálna agentúra, ktorá pôsobí na Kysuciach, ale svoje služby dokáže rozšíriť kamkoľvek je to potrebné. Venuje sa tvorbe webstránok a eshopov, online reklame a brandingu. 

Chcete aj vy nový web? Ozvite sa nám, radi sa o vašich nápadoch porozprávame pri káve :)

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií